Cagiva Club forum
Moto => Pokec o motorkách => Téma založeno: godzi Čtvrtek, 19/06/2008, 21:31
-
Hele, jestli by to někoho zajímalo, taxem našel docela gut test na tydle dva makorny...
http://www.motorkari.cz/detail-clanku/?cid=12563
(http://www.motorkari.cz/upload/images/clanky/12563/IMG_0128.JPG)
-
Sem necet, jen jsem zkouknul, ale jako makaroni dobry :-) Ale ten Shiver byl nakej vodrenej uz.
-
si piš...mastný gumy...to znáš viď... ;)
-
Jako ale ten Monser je prelomovej bych rek. Radu let s tim nehnuli a ted zaryti D na to koukaj ne moc jako na Monstera. Ale doba je takova a s "veteranama" by tady spagetaci z Boloni moc nepochodili. I kdyz zase vlastne prisli i s tou radou Sport Classic. Tak ja nevim, at si kazdej vybere podle svyho gusta zejo. Me se teda asi vic z tehle dvou libi ten 695.
-
čéče, já zase žeru du Sport classic...to nemá chybu...jestli nějakou duknu..někdy, tak bud 916 nebo tydlety starý sportáky.... :)
-
no musim souhlasit sportclasici sou strasne lakavi.... mit na to prachy ..... jinak si myslim ze nez 916 spis bych preferoval 996... sam nemohu posoudit ale kamrad mel obe a zustal u 996 a i desigove bych rekl zeje hezci..... jinak ja samozdrejme nejvic fandim monstrum ale teda spis tem starsim u toho novyho me zklamal design... takova japonska tuctovka
-
monster je jako fichtl...Jináč 916 byl první vole superbajk pyčo...tak jako nějaká 996 je akorát skoro to samý, jenom to má větší motor...Jinak kapoty to má stejný... ;D teda aspon co jsem na to tak koukal, ale může se stát, že mám zamaštěný brejle...
-
Nevim nemůžu tomu nevému Momstříku nějak přijít na chut.Shiver je fajn motka kamarad ji chce vyměnit za GSXR-750
-
vono to bude asi docela dobrý čochtadlo, páč to má mít prej 95 hajter což je na dvouválcovou 750 doooscela dooost...hmmm...otázka je, jak to bude dlouho čochtat...
-
To je pravda no ja mam 95koni na litru.Ale zaleži jak to aprilka měři jestli jak japonci na motoru,nebo jak Dunkna na zadnim kole.
-
Videl sem vedle sebe 916 a 996 a nebyli stejny..... byli dost podobny uznavam , ale byli tam rozdily (zadek, kapoty). Ale jestli je to tak z fabriky nebo to byl nakje individualni tunning to nevim.
-
Uvazoval jsem o koupi Dorsoruda, ale po konzultaci s klukama z motohouse jsem si to rozmyslel. Pry trpi stejnou veci jako shiver, a to je elektronicky plyn, pry je to takove necitlive. Ale motor si pochvaloval.
-
Osobně mě Aprilia velmi příjemně překvapila svoji novou výrobní řadou.Zaslechl jsem cosi o Motardu s tímto motorem,ale s větším obsahem.To by mohlo být zajímavé.
Co se týká toho Monstru/a,souhlasím s názory,kterým se více líbili předchozí verze.Ale pokroku se člověk nevyhne.Pro mě to v tomto případě znamená spojit příjemné s užitečným,a ohlížet se po starších a tím pádem levnějších modelech.
-
Hele nevim, ale v jednom anglickym časáku, jsem četl srovnání velkyho monstera a pár jinejch čochtadel a uváděli tam výkon na spojce a na zadním kole a teda výkon kterej uváděl výrobce monstera v tabulce jako ofiko údaj, byl stejnej jako ten na spojce a ne na zadnim kole...
Tak nevim...gde je chyba...já osobně si myslim, že na to maj stejnou normu všichni...
Jo jináč Žwejku...přestaň už wole hulit a už se učit česky wole...
-
Tipnul bych si,že se bude uvádět téměř vždy výkon na klice(spojce),protože je větší...A i tak se párkrát stalo,že to nedosáhlo ani na uváděné hodnoty.Ale občas tomu je naopak.
-
hmmm....co mě tak chlapi řikali, tak největší problémy při měření výkonu maj Yamahy...třeba týpek z hradecký jamahy povidal, že když hodil na brzdu R6 a R1, tak měli o 10% míň. Samo sebou na klice...takže nevim no...ale jako vono je to asi uplně jedno...prostě to jede a basta...
-
A když je motorka na brzdě tak se to měří na klice nebo na kole?
-
Brzda,co jsem viděl,to měřila na kole pomocí válce na kterém stála.Teď jsem zapřemýšlel,jak to asi měří na té klice.Možná je to nějaká stabilní speciální brzda.Ta co jsem viděl byla mobilní.
To by mě zajímalo.Nedovedu si představit,jak se dostanou k měření na tu kliku....
-
hmmm...hele...a jak se asi měří víkon u motorů...??? Měří se to na výstupu klikovky do převodovky...hodí se to na měřicí zařízení a je to v cajku...
-
Tolik teorie,to je mi jasné.Ale jak to vypadá v praxi?To jako sundají víko?A co mazací okruh?Není problém si to představit na vývodovém hřídeli,ale na klice?To snad jde při vývoji daného motoru...
-
Já myslel že jsou nějaké snímače na tom bubnu,který roztáčí kolo. :o
-
Bych taky rek.
-
hmm...tak jako hele...výkon se dá hodně lehce spočítat...takže bych si s tim vůbec nelámal hlavu...
-
Vstoupím také do diskuze a kdysi jsem v nějakém časáku viděl stolici na měření soutěžních motorů a tam byl výkon měřen nasunutým unašečem na drážkovém hřídeli místo řetězového kolečka a hnal měřenou zátěžovou brzdu!!!
Což není bráno ani na kole a ani na klice??
Asi něco mezi.
-
:) :) :) :)
-
Řekl bych že používají právě tento způsob a k tomu něco přihodí jako ztráty v převodovce.Jinak měřit přímo na klice není dost technicky možné.Naprostá většina motorů používá jednu stranu kliky k napojení na mazací okruh,a na druhé straně jsou pověšené rozvody nebo zapalování,popřípadě oboje.Museli by mít nějaké speciální víko s vyústěním pro kolo primáru.Z něho by se teoreticky dal odebírat výkon a měřit....
-
Proto si myslim,ze se to měri na tom válci.A ten výkon udaný je fabricky z motorarny.
-
A co říkáte na Suzuki B-King? nedávno sem to viděl na benzince a uchvátilo mě to svým desingem, řek bych že je to trochu podobný tomu Shiveru, ale oproti shiveru je to 4vál ale fakt krásná motorka. A k tomu měření výkonu, výkon se dá celkem spočítat podle vzorce ale ted nevim jakýho ;D, schválně to zkusim zjistit.
-
Když už chcete ten výkon počítat počtáři, tak jaké použijete indície ?? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
no tak určitě potřebuješ znát kompresní poměr, obsah, ztráty třením, no a víc mě nenapadá ??? zkusim to zjistit ;)
-
no hele...uvádíš toho moc... je to podle mě, nějakej jednoduchej vzoreček... jsem to věděl, ale nějak si nemužu vpomenout...
B-King je fakt masakrální motorka, jako skoro dvěstě koní...na naháče je už faaakt dooost...
-
Hele, taxem zapátral v análech ze školy a vzoreček na propočet výkonu je následující:
P= Mk * omega krouták krát úhlová rychlost
p- výkon
Mk - kroutící moment
-
??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ;D
-
;D
-
A co chceš počitat když nezáš veličiny? kvuli tomu se to asi měři ;)
-
B-King?Naháč s 200k?K čemu pak?Nic pro mne,něco pro "egohoniče"...Pro mne by z těchto vod připadalo v úvahu max. tak SV,Monster,nebo MT3,to se mi líbí....
-
Ty wole...co to meleš, jak neznám veličiny??? Si upadnul neee??? To je asi o tom si je spočítat neee...Hoooši...Hele co ty si měl z matiky a fyziky???Konec...nemám slov...
JInak B-King je solidní nářez...Neřekl bych že je to pro egohoniče...někomu je prostě 150 koní málo...
-
Hm a z ceho jako do toho vzorce dosadis? Ja nevim, me to nejde pres hlavu.
Podivej se sem:
http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap1.htm
-
no,jak vidiš wole, tak těch vrzorců je docela dost, takže se toho musí spočítat docela dost... A podle toho taky dosazovat, nikde jsem nepsal, že todle je finální nebo počáteční propočet...mysli... ;D ;D ;D
-
Jo "mysli" ty mam celkem rad, jsou dobry.
Jsme zase ouplne nekde jinde.
-
..."mysli"...nežeru, jelikož nejsem slepice.... ;D ;D ;D potom nemáš bejt tak malej, dybys jedl vepřový, tak seš taky GODZILLA ;D ;D ;D ;D
-
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
se neškleb... ;D
-
Se šklebím, páč rád vepřový!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
tak to je dobře, jez ho víc, aspon budu mít víc peněz ;D ;D ;D