?au lidi, ji? mnohokrát jsem zazimovával motorku, ale poka?dý jsem na n?co zapom?l. Tady Vám pí?u stru?nej návod k obecnému zazimování Va?í ko?i?ky:
Zazimování bych rozd?lil na 4 slovy ?ty?i nejd?le?it?j?í ?ásti, o které je t?eba se nejvíce starat:
Bod 1- Palivová soustava:
Varianta 1.
u této soustavy je vhodné spot?ebovat palivo v plovákové komo?e karburátoru(?). Jestli?e máme motocykl, který je vybaven manuálním otevíráním a zavíráním p?ívodu paliva, tak ho oto?íme do polohy "uzav?eno" a necháme motor b??et do zastavení. Potom doplníme nádr? a? po hrdlo. Pro p?ípad Canyona bych jen od karburátu odpojil hadi?ky, který p?ivád?jí palivo z nádr?e. Vnit?ní st?ny nejsou nijak chrán?ny a kondenzace vlhkosti p?sobí korozi. Benzín je hydroskopický (pohlcuje vzdu?nou vlhkost) tudí? Vám vnit?ek nádr?e nezrezne. No Canyon má nádr? z plastu, tak?e je to fuk,ale i tak je lep?í mít plnou nádr? alespo? jednou za rok ne???
Varianta 2.
Zde platí to samé o karburátoru jako v 1. variant?. Ale zm?na je v obsahu paliva v nádr?i. Nechceme-li mít v nádr?i palivo, vyjedeme tedy nád? do úplné p?ázdnoty. Jen podotýkám, ?e bych to trochu vyjel a pak nechal motorku stát na míst? se b??ícím motorem, jeliko? by se mohlo stát, ?e bysme dom? nedojeli a museli motorku p?itla?it!!! Jen by se m?lo nechat otev?ené hrdlo nádr?e aby se mohla vlhkost odpa?ovat.
Bod 2- akumulátor
Akumulátor vyjmeme z motocyklu a uskladníme ho v místnosti, kde je relativn? stálá teplota. Za zimu je vhodné ho n?kolikrát vybít a následn? nabít. Jestli?e nemáme bezúdr?bový akumulátor, m?la by se dolít destilovaná voda.
Bod 3- Sekundární ?et?z
Jeliko? Canyon nemá kardan, musíme smí?it s pé?í o ?et?z. Ten je d?le?ité d?kladn? o?istit, nechat oschnout- nejlépe projetím se n?kde kolem bydli?t?. Potom ho d?kladn? namazat- doporu?uji více ne? ho ma?eme obvykle. P?itom m??eme zkontrolovat nebo upravit jeho nap?tí. Je také dobré nahustit pneu na tlak, který je o n?co vy??í ne? je tlak doporu?ený výrobcem. Jeliko? Canyon nemá hlavní stojan, je dobré párkrát za zimu oto?it koly, aby ná gumách nevznikaly deformace dezénu. Ten kdo má motorku vybavenou centrálním stojanem (t?eba já), tak mu tato starost odpadá.
*Bod 4- o?et?ení plast? a motoru.
K tomuto úkonu se nejvíce hodí "wapka". Po d?kladném umytí motorky d?kladn? osu?íme povrch nap?. projetím se nebo had?íkem. Následn? je dobré um?lohmotné ?ásti kapotá?e o?et?it le?t?nkou nebo silikonovým sprejem. Ten by se ale nem?l aplikovat na brzdové kotou?e a desti?ky. Korozí ohrlo?ená místa nast?íkáme konkorem nebo té? silikonovým sprejem.
Kdo chce být opravdu precizní, ten vy?roubuje sví?ku(y) a nast?íká konzerva?ní olej do válce a trochu taky na sví?ku. No a na konec bych motorku p?ikryl nejakou vzdu?nou celtou, ne!!!! plachtou, která je nepromokavá. Srá?ela by se nám na motorce voda!!!
* jen taková poznámka: Bod 4 se provádí jako první!!!
Tímto bych pova?oval motorku za zazimovanou a p?eju si, aby paní zima nevládla moc dlouho!!!