Autor Téma: Zazimování stroje  (Přečteno 2004 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline godzi

  • I like Japanland
  • Odborník
  • *****
  • Příspěvků: 4 087
  • Pohlaví: Mužské
    • www.woloupejsiho.nz
Zazimování stroje
« kdy: Pondělí, 01/11/2004, 14:13 »
?au lidi, ji? mnohokrát jsem zazimovával motorku, ale poka?dý jsem na n?co zapom?l. Tady Vám pí?u stru?nej návod k obecnému zazimování Va?í ko?i?ky:
Zazimování bych rozd?lil na 4 slovy ?ty?i nejd?le?it?j?í ?ásti, o které je t?eba se nejvíce starat:
 
Bod 1- Palivová soustava:
Varianta 1.
u této soustavy je vhodné spot?ebovat palivo v plovákové komo?e karburátoru(?). Jestli?e máme motocykl, který je vybaven manuálním otevíráním a zavíráním p?ívodu paliva, tak ho oto?íme do polohy "uzav?eno" a necháme motor b??et do zastavení. Potom doplníme nádr? a? po hrdlo. Pro p?ípad Canyona bych jen od karburátu odpojil hadi?ky, který p?ivád?jí palivo z nádr?e.  Vnit?ní st?ny nejsou nijak chrán?ny a kondenzace vlhkosti p?sobí korozi. Benzín je hydroskopický (pohlcuje vzdu?nou vlhkost) tudí? Vám vnit?ek nádr?e nezrezne. No Canyon má nádr? z plastu, tak?e je to fuk,ale i tak je lep?í mít plnou nádr? alespo? jednou za rok ne???

Varianta 2.

Zde platí to samé o karburátoru jako v 1. variant?. Ale zm?na je v obsahu paliva v nádr?i. Nechceme-li mít v nádr?i palivo, vyjedeme tedy nád? do úplné p?ázdnoty. Jen podotýkám, ?e bych to trochu vyjel a pak nechal motorku stát na míst? se b??ícím motorem, jeliko? by se mohlo stát, ?e bysme dom? nedojeli a museli motorku p?itla?it!!! Jen by se m?lo nechat otev?ené hrdlo nádr?e aby se mohla vlhkost odpa?ovat.

Bod 2- akumulátor
 
Akumulátor vyjmeme z motocyklu a uskladníme ho v místnosti, kde je relativn? stálá teplota. Za zimu je vhodné ho n?kolikrát vybít a následn? nabít. Jestli?e nemáme bezúdr?bový akumulátor, m?la by se dolít destilovaná voda.

Bod 3- Sekundární ?et?z

Jeliko? Canyon nemá kardan, musíme smí?it s pé?í o ?et?z. Ten je d?le?ité d?kladn? o?istit, nechat oschnout- nejlépe projetím se n?kde kolem bydli?t?. Potom ho d?kladn? namazat- doporu?uji více ne? ho ma?eme obvykle. P?itom m??eme zkontrolovat nebo upravit jeho nap?tí. Je také dobré nahustit pneu na tlak, který je o n?co vy??í ne? je tlak doporu?ený výrobcem. Jeliko? Canyon nemá hlavní stojan, je dobré párkrát za zimu oto?it koly, aby ná gumách nevznikaly deformace dezénu. Ten kdo má motorku vybavenou centrálním stojanem (t?eba já), tak mu tato starost odpadá.

*Bod 4- o?et?ení plast? a motoru.

K tomuto úkonu se nejvíce hodí "wapka". Po d?kladném umytí motorky d?kladn? osu?íme povrch nap?. projetím se nebo  had?íkem. Následn? je dobré um?lohmotné ?ásti kapotá?e o?et?it le?t?nkou nebo silikonovým sprejem. Ten by se ale nem?l aplikovat na brzdové kotou?e a desti?ky. Korozí ohrlo?ená místa nast?íkáme konkorem nebo té? silikonovým sprejem.

Kdo chce být opravdu precizní, ten vy?roubuje sví?ku(y) a nast?íká konzerva?ní olej do válce a trochu taky na sví?ku. No a na konec bych motorku p?ikryl nejakou vzdu?nou celtou, ne!!!! plachtou, která je nepromokavá. Srá?ela by se nám na motorce voda!!!

* jen taková poznámka: Bod 4 se provádí jako první!!!

Tímto bych pova?oval motorku za zazimovanou a p?eju si, aby paní zima nevládla moc dlouho!!!
Hayabusa 1,3 MPi

Offline sejrac

  • EXVL 23.1
  • Administrator
  • Odborník
  • *****
  • Příspěvků: 2 152
  • Pohlaví: Mužské
    • http://www.sejrac.com
Zazimování stroje
« Odpověď #1 kdy: Pondělí, 01/11/2004, 14:24 »
Zdar, ja zazimování v?bec ne?e?im. Jezdim toti? do poslední chvíle a pak zase hned jak to jde. V zim? akorát vyndám akumulátor :) a to je v?echno. Kdy? se ud?lá hezky tak to nachrchlim a za sucha a zimy ujedu pár km a zase se schovám. Ale návod se jist? n?komu bude hodit. Ne?etl jsem to. Na pohled to vypadá p?kn? a jestli jsi to sepsal sám tak bych to t?eba z fora mohl p?esunout n?kam do sekce na stránky.
S11 >> J550 >>  S51E >> CC 600 >> MTS 620 D >> SF 848 >>DMhc 659  <<

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Zazimování stroje
« Odpověď #2 kdy: Pondělí, 01/11/2004, 16:41 »
navod dobreja le jak rika sejrac vyndat baterku a v pripade potreby demontovat opet nazpet a vyrazit:-)
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline godzi

  • I like Japanland
  • Odborník
  • *****
  • Příspěvků: 4 087
  • Pohlaví: Mužské
    • www.woloupejsiho.nz
Zazimování stroje
« Odpověď #3 kdy: Pondělí, 01/11/2004, 19:09 »
No! Abych byl up?imnej, tak taky n?kdy vyrazim, ale jinak to dodr?uju, fazera u? jsem zazimoval. Ale jestli bude je?t? hezky, tak ho prov?trám. A co takhle se n?kde o víkendu sejít???
Hayabusa 1,3 MPi

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Zazimování stroje
« Odpověď #4 kdy: Středa, 03/11/2004, 13:51 »
semnou uz nepocitejte jsem bez penez a tim padem i bez pojisteni
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline godzi

  • I like Japanland
  • Odborník
  • *****
  • Příspěvků: 4 087
  • Pohlaví: Mužské
    • www.woloupejsiho.nz
Zazimování stroje
« Odpověď #5 kdy: Středa, 03/11/2004, 17:36 »
Nemyslim na motorkach ty gumáku!!! Já myslel normáln? n?kde pokecat!!!
Spatasi ten dr?ák na kufry u? mám zaji?t?nej. Dali mi na n?j v Yamaze slevu, tak?e m? p?íde "jen" na 4500 pen?z i s blinkrama a montá?í.
Hayabusa 1,3 MPi

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Zazimování stroje
« Odpověď #6 kdy: Čtvrtek, 04/11/2004, 16:07 »
tady se jedna spis o tebe zakolik si ses schonej sehnat nekoho kdo ti to svari:-)
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline godzi

  • I like Japanland
  • Odborník
  • *****
  • Příspěvků: 4 087
  • Pohlaví: Mužské
    • www.woloupejsiho.nz
Zazimování stroje
« Odpověď #7 kdy: Čtvrtek, 04/11/2004, 17:31 »
Dit ti pisu, ?e ho u? mám objednanej. Zejtra m? ho budou montovat. A co ty? Má? zazimováno?
Hayabusa 1,3 MPi