První sériovka s pohonem obou kol
Vývoj této my?lenky zapo?al ji? v roce 1985. Japon?tí konstrukté?i ve spolupráci s renomovanou ?védskou firmou Öhlins Racing AB testovali r?zné metody p?enosu výkonu na p?ední kolo, aby nakonec zvít?zil hydraulický pohon, kdy je olej pomocí ?erpadla na motoru vhánen do náboje p?edního kola. V roce 1998 byla na ve?ejnosti p?edstavena první dvoukolka YZ 250. V roce 2001 sám Jean-Claude Olivier osobn? (?editel Yamaha Motor France) úsp??n? absolvoval rallye Shamrock na prototypu WR426F s pohonem obou kol. Tato tvrdá zkou?ka zvoleného ?e?ení nakonec rozhodla: motocykl zvládl i úseky, kde v?echny ostatní zna?ky beznad?jn? uvázly. Proto na sebe nenechalo dlouho ?ekat uvedení modelu WR450F s pohonem obou kol do výroby. Yamaha WR450F bude v roce 2004 zatím vyráb?na pouze v omezené sérii výhradn? pro sout??ní vyu?ití, ale tato my?lenka jist? nez?stane nepov?imnuta a brzy se s pohonem obou kol setkáme i u dal?ích model?. Britský ?asopis Motorcycle News ji? v roce 2002 p?ekvapil informacemi o modelu R1 vybaveném stejným systémem....
TAK CO NA NI RIKATE CELKEM FAJN VEC NE?ALE CANYON JE CANYON ZE?:-))