Já na Navigatora přešel přímo z Canyon 500.. líbilo se mi jak lidé věcí neznalí si ty motorky pletli a zameňovali.. časté byly otázky "proč jsem si tu černo-červenou kombinaci přestříkal na modro".. ale po nastartování se začli divit a chápat, že se jedná o dva úplně odlišné stroje.. :-)
osobně jsem pak ještě měl možnost se svézt na Gran Canyon 900 a musím říct, že ani tyhle dvě sestřičky se moc nedají srovnávat.. Ducati motor má zcela jiný charakter i chuť.. zvuk je klasická klepavá Ducati, takže na volnoběh máte strach jestli se nerozsype, ale při jízdě krása.. chod motoru je takový plynutý a jemný.. a spotřeba prý kolem 5-6l.. oproti mému Navigatoru, kdy mi připadá, že se pod 8l nikdy nedostanu ať jedu 90 nebo 200.. ono to ale taky může být dáno řídící jednotkou, kdy už při koupi vadná původní u mého byla nahrazena údajně z X-Raptoru, takže pokud věříme tézi, že ty motory u Navigatora a X-Raptoru jsou naprosto shodné a mají jen jinak naladěné řídící jednotky, měl bych tedy mít pod sedlem 115k.. ověřit by se to dalo asi jen projetím na jiném Navigatoru a z pocitu jízdy na něm..a na zvýšený výkon by se ale dala použít výmluva proč je jak citlivá plynová rukojeť.. reaguje na sebemenší přidání nebo zavření plynu, takže po delší jízdě mám téměř únavovou zlomeninu zápěstí jak se snažím aby to se mnou škubalo co nejmíň.. a taky, že tak žere zadní gumu..
a k tomu seroši o cestě Ewana McGregora kolem světa.. teď ho zrovna dávají v dabingu na Prima Cool místo nových dílů Top Gearu.. občas koukám.. taky by mě podobná cesta lákala, rád na motorce cestuju.. ale sám ne.. chtělo by to víc podobných bláznů..
a jestli KTM nebo BMW.. já to vidím takhle.. KTM je možná lepší volba pro ty, co mají endura a krosky v ruce.. pěkně do stupaček.. servisní zručnost a pořádnou fyzičku.. nehledě na to, že pod 180cm se budete hodně trápit.. BMW oproti tomu je ideál v tom, že si ho může koupit každý Fritz a Helmut s pupkem a bez mrknutí oka na něm tu zeměkouli skutečně objet, když budou chtít..