Ahoj kluci,
navigacema jsem se poslední dobou dost zabýval, protože jsem se rozhodl vyměnit TomTom v telefonu Sony Ericsson P910i za něco jiného.
(Teď nějak moc nestíhám, bylo by to na samostatný článek, tak snad později více)
Testoval jsem 3 hlavní navigační systémy, nebo chcete-li software - TomTom, Garmin a iGO (ten používá např. MIO)
Pokud jde někomu o jednoduchost ovládání a nechce si nic moc nastavovat a nemá velké požadavky, je to TomTom a pak hned Garmin.
Pokud chce někdo perfektní motonavigaci s vysokou odolností, vymakaným uchycením, vysokým jasem a vyřešenou komunikací do helmy, je to Garmin Zumo 550, ale za spoustu peněz. TomTom Rider je na tom o něco hůř z těchto hledisek (ale jen o trošku), ale je levnější (ale taky jen o trošku)
Kdo si rád něco nastavuje a miluje vychytávky, případně i možnost dohrání dalších věcí, či přeprogramování (ale to až u vyšších verzí kolem 10000,-), pak vítězí software iGo, tedy např. nějaké MIO.
Cestou do Německa jsem měl na čelním skle 3 navigace: MIO A701, Garmin Z 550, TomTom
Z hlediska možnosti nastavení trasy a přesnosti navigace bylo nejlepší MIO
TomTom byl o fous lepší v navigaci ve složité aglomeraci (centrum Hamburku), ale spíš to bylo tím, že každá vymýšlela trasu trochu jinak
Z hlediska rychlosti přepočtu trasy (když já to vzal na křižovatce jinudy, než kupodivu shodně chtěly všechny 3 navigace, protože jsem tamtudy zvyklý),
tak TomTom mi na novou trasu naskočil do 10sec, na Garmina jsem někdy čekal i půl minuty, avšak MIO na ní bylo do 3 vteřin!
Ten slavný, zářivý, odolný a drahý Garmin šel ze skla po 300km, protože se neskutečně ztráce (byť měl nejčerstvější mapové podklady) a většinou jsem od něj neslyšel nic jiného (a skoro pořád dokola) "přepočítávám trasu", takže po 300km šel pod sedačku.
Test vyhrálo MIO, takže abych to zkrátil nakonec jsem si pořídil navigaci se SW iGO.
Dlouho jsem koukal na MIO 720, ale nakonec si pořídil širokoúhlou DreimGO s parkovací WiFi kamerou, která se hodně hodí při couvání s přívěsem, který je menší než moje dodávka a proto je v zrcátkách vidět, když už je pozdě na nějaké korekce.
Jelikož najezdím stejně nejvíc v autě, volil jsem tedy autovou navigaci, vymyslel držák na V-Stroma (později přiložím foto), nějaké základní ovládání jde i v rukavicích a i když svítivost displaye ve slunečný den je katastrofální (i s dodatečně vyrobeným stínícím štítkem) zjistil jsem, že to tolik nevadí.
Nevadí ani i déšť, protože jak jsem zjistil (když jsem měl půjčené moto, kde nešla navigace uchytit a tudíž byla zamčená ve schránce), že se dá krásně jezdit i jen na ucho (vyřešil jsem připojení BT sluchátek a jejich umístění do helmy). Sice iGo je hodně ukecané a někdy neplká správně česky ("použij druhá výjezd"), existuje zase spousta různých souborů s hlasem, kde si každý vybere.
Mám už udělané i další úpravy v programu, i když zatím převážně ve smyslu úpravy barev, obrázků a oprav českého překladu.
No, nakonec jsem se trochu rozepsal, snad se někdy dokopu i k pár fotkám pro ilustraci.
Takže navigaci zdar, i když stejně nikdy nejezdím jen naslepo podle ní, člověk se musí orientovat i v mapách i v terénu i na cedulích, někdy i navigace mají své dny :-).